Traditionsenligt vill jag skicka en julhälsning till alla er som är kunder, investorer eller har en relation till Tmpl på annat sätt.

Året går mot sitt slut och det är nu tio år sedan idén till det som idag är Tmpl föddes. På ett café i västra London år 2011 gjordes en servettskiss på temat hur digitaliseringen skulle skapa ökat värde inom fastighetsbranschen med fokus på interaktionen mellan boende och fastighetsägare.

År 2016 blev Tmpl ett bolag och sedan dess har vi arbetat målmedvetet för att förverkliga målsättningen att öka livskvalitén hos människor samtidigt som fastighetsbolagen också förbättrar förvaltning och kunderbjudande.

Vi var tidigt ute med dessa ambitioner i en fastighetsbransch som utmärkt sig som långsam och en inneboende tröghet att ställa om till en mer digitaliserad värld. Nu börjar dock denna nödvändiga förändring att hända – PropTech har blivit en etablerad bransch – där många framsynta fastighetsbolag tydligt ser de värden som uppstår i den digitala eran. Dessa bolag har insett att digitalisering ytterst är en möjliggörare för att realisera sina affärsmål oavsett det handlar om kundnöjdhet, hållbarhet, attraktivitet som arbetsgivare, varumärke eller finansiella nyckeltal.

I potten ligger möjligheten att skaffa sig konkurrensfördelar, effektivare förvaltning eller skapandet av nya intäkter och därmed öka värdet i sina fastighetsbestånd.

Denna insikt är idag självklar för många fastighetsbolag, stora som små, där den gemensamma utmaningen är att ställa om sina verksamheter och snabbt åtnjuta dessa fördelar. Det är här Tmpl kommer in i bilden med en marknadsledande plattform som erbjuder en palett av funktionalitet som gör att alla fastighetsbolag kan genomföra denna omvandling i den takt som önskas.

I den produkt som Tmpl erbjuder till marknaden för bostäder och kontor finns totalt 18 olika moduler att välja mellan – allt förpackat ett och samma gränssnitt med kundens varumärke.

Det är moduler som exempelvis hanterar kommunikation på olika nivåer, kundundersökningar, bokningar, delningar, dokumentation och eSign, ärendehantering, avrop av service, betalning av hyresavi och mycket mera. Målsättningen är alltid densamma; att underlätta livet för de boende men även för fastighetsägaren och förvaltaren.

Under detta år så har stort fokus legat på att utveckla och leverera en produkt för våra kunder i Sveriges allmännytta – som också våra andra privata kunder kommer att ha stor glädje av. Det har varit både utmanande och utvecklande där vi kommer att ha rullat ut denna i över 100 000 nya hushåll inom kort. Parallellt med detta har stort fokus lagts på att slutföra utvecklingen av vår produkt som riktar sig mot co-woring och kontor. Även detta arbete har varit fullt med prövningar men idag anser vi ha en mycket bra produkt som väl motsvarar kraven i framtidens hybrida kontor. Till detta skall även lägga vår satsning i Brasilien tillsammans med Webrock Ventures med initialt fokus på Sao Paulo, där vi nu har flera kunder som med spänning väntar på leverans av den svenska boendeappen.

Det har sammanfattningsvis varit ett intensivt år för alla av Tmpls 23 medarbetarna som gör sitt yttersta för att svara upp mot kundernas förväntningar.

Vi vill passa på att tacka alla ni som tror på det vi gör oavsett om ni är kunder, investorer eller bara intresserade av branschens utveckling.

Tillsammans så ska vi fortsätta vår strävan att leva upp till alla de digitala förväntningar som finns på denna fantastiska bransch.

Som en liten julklapp till er som vill veta mer om vad som hänt i Tmpl och hur långt vi kommit i utvecklingen av vår produkt, så välkomnar vi er in på vår nya uppdaterade hemsida och läsa mer.

Vi har även lagt ut en demoversion av boendeappen som ni kan klicka runt i under julhelgen genom att klicka på den här länken. Framtiden är redan här.

God Jul och Gott Nytt År
Henrik & medarbetare