Vi söker dig som är vass inom Operations/DevOps. Läs mer här.
close

Vanliga frågor och svar

  • Vi skulle vilja koppla upp appen mot en annan tjänst vi har, tex tvättstugebokning, passersystem, dokumentbank eller liknande, hur gör vi?

    keyboard_arrow_down
    • Ta gärna kontakt med oss för en diskussion om detta. Vi kan då offerera en skräddarsydd app till just er.

  • Hur bjuder jag som administratör in flera användare till samma lägenhet?

    keyboard_arrow_down
    • Som administratör kan du bjuda in en person till respektive lägenhet, den personen kan i sin tur (via appen) bjuda in fler personer till aktuell lägenhet.

  • Finns en webbaserad version av appen?

    keyboard_arrow_down
    • Inte i dagsläget. Vi har hittills inte sett behovet av en webbaserad version, men utvärderar det kontinuerligt.

  • Hur loggar jag in för att administrera föreningens konto? (Föreningen har redan registrerats)

    keyboard_arrow_down
  • Varför kan jag inte logga in i Tmpl Manager för att administrera min förening, med samma inloggningsuppgifter som till appen?

    keyboard_arrow_down
    • Du har inte behörighet att administrera föreningen.

  • Hur återställer jag mitt lösenord?

    keyboard_arrow_down
    • Klicka ”Glömt lösenord” i loginvyn.

  • Kan jag lägga till en till person som administratör av föreningen i administrationsverktyget Tmpl Manager?

    keyboard_arrow_down
    • I dagsläget kan endast en person kan vara administratör av föreningen. På sikt kommer det att vara möjligt för administratören att bjuda in ytterligare administratörer

  • Varför behöver jag registrera mig till tjänsten med mitt BankID?

    keyboard_arrow_down
    • Genom att den som registrerar en förening autentiserar sig med Bank-ID kan vi, vid behov, ta reda på hur denna person är associerad med föreningen. På så sätt minimeras risken för att en obehörig person gör anspråk på en förening personen inte har rätt till.

  • Genom att registrera mig till tjänsten med mitt Bank ID, innebär det att jag blir ansvarig för anslutningen av föreningen till tjänsten?

    keyboard_arrow_down
    • Genom att du registerar dig till tjänsten med Bank ID så blir du administratör av tjänsten för föreningen. Det innebär att den e-post som du använde vid registreringen med Bank ID är den e-post som krävs för att logga in och administrera föreningen i fortsättningen

  • Hur bjuder jag som appanvändare in flera användare till samma lägenhet?

    keyboard_arrow_down
    • I appens huvudmeny: Klicka längst ner till höger, välj Hantera boende, fyll i e-post, välj roll och klicka på Skicka. En inbjudan skickas till aktuell e-post.

  • På vilka enheter kan man använda Tmpl?

    keyboard_arrow_down
    • Du kan använda Tmpl på en iPhone eller Android-telefon.

       

  • Vad krävs för att installera Tmpl?

    keyboard_arrow_down
    • Tekniska förutsättningar och krav för att installera Tmpl är att du har en iPhone 5 eller senare modell (minimum krav iOS 11) eller Android (minimum version 5).

  • Vem kan se vad jag skriver i Flödet?

    keyboard_arrow_down
    • Det du skriver i Flödet syns enbart för dig och de som är uppkopplade inom samma förening/bostad/arbetsplats.

  • Kan mina grannar se min el- och vattenförbrukning?

    keyboard_arrow_down
    • Nej, din förbrukning är enbart kopplad till din lägenhet. Bara du och de som bor med dig i lägenheten kan se förbrukningen.

  • Kan jag radera det jag har skrivit i Flödet?

    keyboard_arrow_down
    • Ja.

      Du kan även rapportera inlägg skrivna av andra som olämpligt innehåll.

      Om du raderar ditt konto raderas all användardata automatiskt.

  • Jag har idéer om nya funktioner, vad gör jag med dem?

    keyboard_arrow_down
    • Vi tar gärna emot input och idéer! Kontakta oss på ideas@tmpl.se