Anmäl dig till Tmpl Talks redan idag - årets event om smarta städer. Klicka här!
close

Customer Success Manager till PropTech-bolaget Tmpl Solutions AB

Tmpl utvecklar en digital kommunikations- och serviceplattform riktad mot kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter. Man är idag ca 20 personer i bolaget och har en ständigt växande kundportfölj. Tmpl tillfredsställer fastighetsbranschens ökande krav på digitalisering och fokuserar därför på så kallade SaaS-tjänster (”Software as a Service”). Bolaget är i en spännande expansivt fas och söker nu en Customer Success Manager som vill skapa resultat i ett team som sätter kunderna främst.

Rollen som Customer Success Manager (CSM) syftar till att driva och utveckla Tmpls befintliga kundrelationer. CSM arbetar nära kunderna och tar över dialog med kund när avtal signerats.

CSM projektleder arbete med flera kunder parallellt, från uppstart till kvalitetssäkrad och avslutad leverans. CMS utgör navet i kundrelationen och underlättar projektmedlemmars arbete så att kunden får optimal leverans av samarbetet med Tmpl. Målet är att vara en kvalificerad partner i kundens digitaliseringsresa och hitta fler sätt för kunden att optimera sin verksamhetsresa.

Du kommer vid behov att fungera som en mellanhand mellan kunden och tekniker, samt vara behjälplig på supporten. Det är ditt ansvar att se till att kunden får ut så mycket som möjligt av sitt användande av Tmpl.

Som CSM är du strategisk och snabbtänkt, med en förmåga att lätt anpassa dig efter olika tänkbara situationer. Du arbetar som bäst i team men är van att ta kommandot och delar gärna med dig av idéer och kunskap. Du förväntas ta för dig i gemenskapen, vilja lyssna på kunder, ha hög aktivitetsnivå, vara noggrann och lojal. Du har känsla och intresse för system eller teknik och är orädd för att lära nytt om ett system. Du arbetar strukturerat, är resultatorienterad och har ett sinne för service.

CSM:s huvudsakliga ansvar består i att;

  • Planera och leda projekt mot kund i linje med de mål som sätts upp för kunden. Både på lång och kort sikt.
  • Delta aktivt i behovsidentifikation, kravinsamling och leverans mot kund
  • Följa upp samt löpande proaktivt kommunicera och visualisera projektstatus, internt och externt
  • Se till att kundrelationen kontinuerligt utvecklas så att kunden ser Tmpl som en rådgivande partner
  • Driva förbättringar inom dina kundprojekt med avseende på kundrelationer och projektledning
  • Framföra förslag till produktutveckling från kund
  • Genomföra produktutbildning till kunderna
  • Administrera kundrelaterade uppgifter i Tmpls interna system
  • Ta fram ramavtal och licensavtal mot kund
  • Ta fram och följ upp faktureringsunderlag mot kund
  • Arrangera och leda kundmöten med ledning och IT-förvaltning

Krav på utbildning/ kunskaper och erfarenheter

  • Eftergymnasial utbildning, gärna högre
  • Några års erfarenhet av att driva egna kundprojekt
  • Några års erfarenhet från fastighetsbranschen, gärna kommersiellt
  • Ett affärsmässigt synsätt som du kan tillämpa i dina uppdrag
  • Förmåga att arbeta självständigt och ta egna initiativ, vara en mycket god administratör
  • Kunna uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska och engelska

CSM tillhör kundsupportavdelningen och rapporterar till marknads- och kommunikationschef.

Vill du bli en av oss? Vill du veta mer om tjänsten? Varmt välkommen att höra av dig på jobb@tmpl.se