Touch By Index Residence

Hur Index Residence levererar exceptionell service med Tmpls boendeplattform

Index Residence har en lång historia av att förvärva unika bostäder i Stockholmsregionen och har samma mål som Tmpl har med sin boendeapp och plattform – möjligheten till ett friare och mer kvalitetsfyllt liv. De boende i Soltornet, Norrtälje Torn, blev de första medlemmarna i Touch by Index Residence som fick ta del av servicen genom boendeappen. Sedan inflyttningen i juli 2019 har medlemmarna skapat över 600 inlägg i flödet och fler än 73% av alla medlemmar loggar in i appen minst en gång per dag.

Index Residence är fastighetsutvecklaren som erbjuder premiumboenden – direkt i centrala Norrtälje. I Soltornet handlar det om mycket mer än att bara bo. Bakom kulisserna är det Anna Rensvik, Business Coordinator, och Alexander Skiöldsparr Irving, Chefsconcierge, som ser till att alla medlemmar trivs bra i sina hem och att alla får hjälp med vad än som dyker upp. Anna har haft kontakt med alla intressenter så långt som två år innan huset var inflyttningsklart. Redan i det tidiga skedet var det viktigt att berätta om alla tjänster och lösningar de skulle ha tillgång till när lägenheterna var redo att flytta in i. En del av tjänsterna var Tmpls boendeapp.

– Det är viktigt för oss att få våra medlemmar att känna sig välkomna och trygga i sitt nya hem. Så många som 65% flyttar in till Norrtälje utifrån och har därför ingen tidigare kunskap om staden. Vi bjöd därför tidigt in till grannfika, så alla blivande grannar fick chansen att lära känna varandra, men också för att kunna ge information om all service i huset och samtidigt komma igång med appen, säger Anna Rensvik.

– Med våra kom igång-guider och tidig access, kunde vi släppa in alla medlemmar i appen väldigt tidigt i processen. Det gjorde att de kunde börja prata med varandra, ställa frågor och dela information innan de ens hade flyttat in. Den sociala gemenskapen stärktes och tryggheten byggdes upp redan innan inflyttningen tack vare appen, fortsätter Anna.

I Soltornet har Index lanserat livsstilskonceptet ”Touch By Index Residence”, där de erbjuder alla medlemmar en egen Lounge samt tillgång till bland annat konferensrum, båtpool, cykelpool och bilpool. Alla resurser bokas i appen och i konceptet finns även en concierge som står till förfogande.

– Som chefsconcierge kommer jag väldigt nära våra medlemmar. Jag hjälper alla att komma igång med boendeappen, tar emot paket, släpper in hantverkare och ordnar med extranyckel om någon ska låna ut sin lägenhet över helgen. Jag ser också till att matkassar blir levererade in i lägenheten när våra medlemmar inte är hemma. För mig är det viktigt att skapa trygghet hos alla, men också att fungera som ett komplement till appen där medlemmarna annars hittar all information och service, säger Alexander.

“Med våra kom igång-guider och tidig access, kunde vi släppa in alla medlemmar i appen väldigt tidigt i processen. Den sociala gemenskapen stärktes och tryggheten byggdes upp redan innan inflyttningen tack vare appen.”

– Vi har sett att kombinationen av den sociala kontakten och tryggheten från mig som concierge, tillsammans med den snabba och uppdaterade informationen som våra medlemmar får från appen, är en oslagbar kombination som gör att vi kan leverera exceptionell service, fortsätter Alexander.

Boendeappen har varit en självklarhet för alla. Den har möjliggjort en tight granndialog, skapat ett starkt engagemang och en fin gemenskap. 73% av alla medlemmar loggar in i appen minst en gång om dagen och hela 97% har registrerat sig i appen. Det är några få som inte registrerat sig på grund av att de saknar en smartphone. De får istället möjlighet att ta del av informationen via Tmpls digitala Entrédisplay i Loungen. Där får de tillgång till samma information från flödet i appen, kontaktinformation till grannar och kan till och med se när kollektivtrafiken går. Via Entrédisplayen kan alla som bor i huset även genomföra sina bokningar för till exempel bilpool eller konferensrum.

73%

73% av alla boenden loggar in minst en gång per dag i appen.

1700+

Mer än 650 inlägg har skapats i Flödet med över 1700 kommentarer. Det ger ett snitt på 2,6 kommentarer per inlägg.

97%

av alla boende har registrerat sig i appen

Alla medlemmar i Soltornet är positivt inställda till boendeappen och upplever ett mervärde som underlättar delar av det vardagliga livet. Två medlemmar i Soltornet, Börje, 73 år, och Berit, 72 år, använder ofta appen för diverse service och information.

– Vi tittar främst i flödet och för att ha koll på bland annat menyn från husets restaurang, Salt & Sea, som vi ofta nyttjar. Vi har även använt externa tjänster som visats i appen, som t ex hemstädning. För oss är det också en fördel att man enkelt kan hitta kontaktinformation till grannarna, även om vi önskar att det fanns större flexibilitet i funktionen. Vi önskar att man kunde söka på lägenhetsnummer också, säger Berit och Börje.

– Men för oss var det enkelt att komma igång med appen. Vi tyckte det var spännande att prova något nytt i samband med vår flytt till Norrtälje. Om vi får lite tid på att sätta oss in i något nytt, så brukar vi med våra gemensamma krafter lösa det till slut. Och vi kan alltid vända oss till Alexander om vi har några problem eller frågor, han är en riktig pärla, säger Börje.

För Pernilla Göthe, 35 år, har appen blivit den självklara digitala mötesplatsen.

– Flödet är den funktion som jag använder mest i appen. Det känns som jag har alla mina grannar mycket närmre mig, speciellt nu i distanstider när vi alla är mer digitala. Jag går in minst en gång om dagen för att både läsa och skriva egna inlägg. Det känns också tryggt att ha enkla kontaktvägar till styrelsen via flödet eller via kontakter, säger Pernilla.

– Appen har underlättat vardagen för mig i flera situationer och jag har också nyttjat servicen att boka en av cyklarna i vår cykelpool ganska ofta. Nu när jag har min hund Ymer kommer jag nog även boka bil i appen då och då, så vi kan ta oss iväg lite längre, fortsätter Pernilla.

Att Index Residence medlemmar är nöjda med appen är tydligt och för Anna och Alexander är det ett bevis på att deras gedigna arbete med att erbjuda exceptionell service och ständigt jobba med husets sociala sammanhållning har fungerat. I maj är det dags för nya medlemmar att flytta in i Havstornet, som ligger alldeles intill Soltornet.

– Nästan alla lägenheter i Havstornet är sålda och även där ingår livsstilskonceptet ”Touch by Index Residence” och självklart även appen. Vi har märkt att våra medlemmar i Soltornet blir som egna ambassadörer för appen. Det är ofta vi ser att dom sitter i restaurangen en fredagseftermiddag och visar upp appen för sina vänner och berättar om hur lätt dom kan kommunicera med oss genom den, berättar Anna.

– En nyhet för Havstornet är att vi i sommar även lanserar Touch Work Lounge. Det är en coworking-arena som möjliggör chansen för alla medlemmar att hyra en kontorsplats, både för en dag men även mer permanent. Våra medlemmar kan hyra avskilda kontorsutrymmen eller skrivbordsplats i öppna kontorslandskap, fortsätter Alexander.

För en medlem som bor i Soltornet, Erik Lindqvist, 33 år, innebär det en stor fördel att få kunna ta del av ett kontorslandskap i så nära anslutning till sitt hem.

– Idag har vi tillgång till konferensrum i Loungen i Soltornet, vilket har underlättat vardagen väldigt mycket för mig. Nu när jag enbart jobbar på distans så är det skönt att veta att jag kan boka min arbetsplats via appen när jag behöver den. Jag kommer definitivt att hyra en arbetsplats i Work Loungen också, vilket även min fru Maja kommer göra, säger Erik.

– Vi kommer faktiskt att flytta från Soltornet till en ny lägenhet i Havstornet i maj, då vi önskar en större lägenhet. Vi trivs så bra här och har insett med tiden vilka fördelar vi har med att ha alla våra resurser samlade och tillgängliga digitalt. Vi vill verkligen bo kvar här hos Index Residence, berättar Erik.

– Det gör oss som bostadsutvecklare väldigt glada att höra. Det blir ett bevis på att vi erbjuder våra medlemmar någonting utöver att bara bo – vi erbjuder dem högre livskvalitet. Tmpls boendeapp har möjliggjort att vi har fått chansen och utrymmet att fokusera på den sociala närvaron och bygga relationer till våra medlemmar. Det har skapat en stark sammanhållning bland grannarna och det har i sin tur bidragit till en väldigt bra boendemiljö, avslutar Anna.

Från och med i sommar kommer Soltornet och Havstornets alla medlemmar ha tillgång till en Work Lounge, där de kan hyra kontorsplatser för en dag eller permanent.