Fem snabba frågor till Anton på Wallenstam.

 

Vad har du och Wallenstam för nytta med Tmpls app och plattform?

– Snabbare och enklare kommunikation från Wallenstams sida.
– Vi vet att kravet från våra hyresgäster är stort, med plattformen kan de enklare felanmäla och hitta svar på frågor.
– Erbjudanden från tjänsteleverantörer som riktar sig till våra hyresgäster. Allt detta finns i appen.

Vad fyller appen/plattformen för behov för er?

– Genom digital kommunikation till våra hyresgäster behöver inte fastighetsskötare lägga tid på att skriva ut papper och klistra upp i portar, de kan fokusera på att hjälpa hyresgäster. Det tycker vi är bra.

Hur mottas appen av era boende?

– Majoriteten av våra hyresgäster uppskattar den väldigt mycket. Möjligheten att kunna kommunicera med sina grannar via flödet är en uppskattad funktion. Det gäller även felanmälan, att man kan göra den direkt i mobilen och då slipper exempelvis en telefonkö.

Vad ser du för möjligheter med appen/plattformen längre fram?

– Det finns många, men om jag ska plocka ut några framtida möjligheter så är det nog att vi har digitaliserat alla gemensamma tvättstugor samt att det sitter en entrédisplay i varje trappuppgång.

Finns det några utmaningar?

– Balansgången mellan att utveckla appen till någonting som kommer vara attraktivt imorgon och samtidigt ha en attraktiv och funktionell app idag är svår. Är appen inte attraktiv och ett bra verktyg för en hyresgäst idag så kommer det inte spela så stor roll om vi utvecklar appen till något fantastiskt i framtiden. Hittills är vi dock väldigt nöjda med resultatet, avslutar Anton Eriksson, Systemansvarig App på Wallenstam med att säga.

Vill du veta mer om samarbetet mellan Tmpl och Wallenstam? Vänligen kontakta:
Vivianne Eriksson, Customer Success Manager
vivianne@tmpl.se
+46 706 66 96 60

Vill du veta mer om hur Tmpls app och plattform kan hjälpa dig och din fastighet? Vänligen kontakta:
Magnus Wretbring, Head of Business Development Home
magnus@tmpl.se
+46 709 42 72 50