Förbättrad kundupplevelse med en digital plattform – Tmpl och Lundbergs inleder samarbete

PropTech-företaget Tmpl och Fastighets AB L E Lundberg inleder ett samarbete för att förenkla och förbättra kundupplevelsen för fastighetsbolagets bostadshyresgäster. I appen Lundbergs Bostad, som baseras på Tmpl-plattformen, får hyresgästerna tillgång till service och tjänster, digitala bokningssystem, serviceanmälan samt information och nyheter.

I ett första skede kommer plattformen användas i Lundbergs nyproducerade bostadsområde Elitseglaren i Linköping som omfattar 374 lägenheter. Via plattformen kan de boende bland annat boka tvättid, ta emot information från hyresvärden, ta del av ett skräddarsytt tjänsteutbud och följa sitt hushålls förbrukning av el och vatten.

– Det är glädjande att Lundbergs väljer Tmpls plattform för att skapa mervärde för sina hyresgäster, säger Henrik Svanqvist, VD på Tmpl. Med digitaliseringen skapas många möjligheter att förbättra livskvalitén och förenkla vardagen för de boende i Lundbergs alla fastigheter.

– Att som hyresvärd erbjuda service och tjänster som kan underlätta och göra vardagen enkel och bekväm för våra hyresgäster ser vi som en viktig pusselbit för att möta framtidens behov och förväntningar, säger Elisabeth Falk Olander, affärsutvecklare på Fastighets AB L E Lundberg. Det är extra roligt att ta fram ett verktyg som både stärker vårt varumärke och bidrar till trivsel och en bra kundupplevelse.

Tmpl startades med en vision om att göra det enklare för människor att bo, arbeta och leva – oavsett om det handlar om grannar, medarbetare, hyresgäster eller medborgare. Den digitala plattformen är utvecklad för att möta framtidens behov i hemmet och på kontoret, genom att göra allt från information och dokumentation till bokningssystem och service lättillgängligt för hyresgästerna.

Från mitten av december finns appen Lundbergs Bostad tillgänglig för de boende i Elitseglaren. I denna initiala fas kommer Lundbergs att involvera hyresgästerna som får vara med och tycka och tänka kring appens innehåll. Ambitionen är sedan att lansera plattformen i flera av Lundbergs fastigheter, för både bostads- och kontorshyresgäster.

Victoria Lenander, CMO & Business Developer, Tmpl
victoria.lenander@tmpl.se