Tmpl levererar den digitala plattformen för livsstilskonceptet Touch by Index Residence

Proptech-bolaget Tmpl har utvecklat den digitala plattformen för bostadsutvecklaren Index Residences livsstilskoncept, Touch by Index Residence. Index Residences projekt Norrtälje Torn blir det första att ta del av konceptet genom appen Touch.

”Konceptet skapar möjligheter för ett enklare liv på många olika sätt. Norrtälje Torns egen Concierge finns i loungen och står till förfogande för att hjälpa till med både smått och stort. Det kan exempelvis vara att ta emot paket när man inte är hemma, hitta kvalitetssäkrade tjänster som städning, it-hjälp, inredning eller om man behöver en hantverkare.

I Touch konceptet finns tillgång till bil-, båt- och cykelpool och även en work lounge när du behöver ha ett möte eller bara gå undan och jobba i lugn och ro. I vår Touch lounge kan du ta en kopp kaffe, läsa tidningen och träffa både dina grannar och vänner. Touch by Index Residence vill hjälpa till att göra livet lite enklare att leva som man vill – friheten får du på köpet”, säger Marie Hallberg, ansvarig för konceptutvecklingen av Touch by Index Residence.

”Det är väldigt roligt att Index Residence valt vår lösning som plattform för sitt livsstilskoncept. Vår lösning är modulbaserad, vilket har gjort det smidigt att anpassa den efter Touch-konceptets behov. I appen Touch kommer de boende bland annat kunna ta del av information från Touch by Index Residence Concierge, kommunicera med sina grannar och brf-styrelserna samt boka gemensamma utrymmen och resurser, som work lounge och båtpool. Smarta och relevanta tjänster kommer också kunna bokas och köpas direkt via appen”, säger Eric Anderbjörk, teknik- och produktchef på Tmpl.

För mer information, kontakta Eric Anderbjörk, Tmpl, 070—6200107 eller Marie Hallberg, Index Residence AB, 070-7282056

Om Tmpl

Tmpl utvecklar digitala lösningar för trygga och miljövänliga bostäder och boendemiljöer, med stort fokus på långsiktigt hållbar stadsplanering och samhällsutveckling. Tmpl är ett dotterbolag i koncernen Rosendal Fastigheter, med säte i Uppsala. Bolaget grundades 2015 och har 11 medarbetare. Läs mer på www.tmpl.se

Om Index Residence AB