Är du vår nästa techstjärna och problemlösare? Sök tjänsten som systemarkitekt på Tmpl här.

Tmpl och Atrium Ljungberg tecknar avtal – adderar digitalt tjänstelager till fastighetsbolagets fysiska platser

PropTech-företaget Tmpl och Atrium Ljungberg har tecknat avtal avseende utvecklingen av en kundanpassad plattform för fastighetsbolagets hyresgäster.

Tmpl inleder nu ett samarbete med Atrium Ljungberg som under paraplyet CitylifeTech har påbörjat en resa för att förstärka sina platser med ett digitalt lager. Efter sommaren startar ett projekt med boende i bostadskvarteret på Nobelberget i Sickla som får tillgång till appen ALife Home, baserad på Tmpl-plattformen. Som en del av projektet har bostadskunder varit med och tagit fram en önskelista för appens innehåll, som också kommer att utvecklas vidare i dialog mellan fastighetsägaren och de boende.

– Atrium Ljungberg har en mycket tydlig strategi och ligger i framkant när det gäller att nyttja digitaliseringen för att utveckla den lokala platsen, grannskapet och staden. Vi på Tmpl känner oss hedrade över att vara en del av deras digitala resa, säger Tmpls VD Henrik Svanqvist.

– Eftersom vi äger och utvecklar stora sammanhängande platser har vi möjlighet att använda digital teknik för att skapa nya, efterfrågade erbjudanden som i sig stärker områdenas attraktivitet, både för boende, arbetande, handel och service på platsen, säger Julie Améen, affärsutvecklare på Atrium Ljungberg. Den tekniska lösningen bakom appen, ALife Home, ger oss möjligheten att utveckla ett lokalt utbud av tjänster och erbjudanden, som i förlängningen skapar unika värden för varje plats.

Henrik Svanqvist, VD, Tmpl
+46 72 205 04 64

Om Tmpl
Tmpl utvecklar digitala kommunikations- och servicelösningar riktade mot kommersiella fastigheter och bostadsfastigheter. Med vår plattform kan du direkt i mobilen kommunicera och få information från din fastighetsägare / bostadsrättsförening, göra felanmälan, boka eller dela resurser, läsa av din energiförbrukning och beställa tjänster som gör livet enklare, tryggare och mer hållbart. Tmpls huvudsakliga marknad är idag de nordiska länderna och företaget har sitt säte i Uppsala. Mer information hittar du på www.tmpl.se