Tmpl topprekryterar för att möta efterfrågan på digitala verktyg för bostäder och kontor

Från vänster: Tmpls VD Henrik Svanqvist och COO Victoria Lenander tillsammans med Alexander Hannerland, Magnus Wretbring och Mikael Gustafsson.

PropTech-bolaget Tmpl växer snabbt och nu förstärks affärsutvecklingsteamet med tre tunga profiler med bred erfarenhet inom verksamhetsutveckling och försäljning på bland annat hitta.se och Upsala Nya Tidning. Under våren börjar Alexander Hannerland, Mikael Gustafsson och Magnus Wretbring sina nya uppdrag på Tmpl.

”Med gedigna erfarenheter inom affärsutveckling, försäljning, digitala tjänster och media är Mikael, Magnus och Alexander fantastiska tillskott till Tmpl-teamet – tre personer som verkligen kommer bidra till att accelerera vår verksamhet och ta nästa steg i Tmpls utveckling”, säger Tmpls VD Henrik Svanqvist.

Alexander Hannerland, tidigare VD på hitta.se, kommer i sitt uppdrag på Tmpl fokusera på strategi kring fortsatt expansion. Hannerland har också tidigare gjort en privat investering i Tmpl.

”Tmpl är ett spännande bolag med en logisk affärsidé. I PropTech-segment, som rör sig framåt i väldigt hög takt, är Tmpl väl positionerat med en produkt som utvecklats i många år och som tidigt fått fäste på marknaden. Jag har själv använt Tmpls app i min vardag och imponerats av hur relevant den är. När jag fick möjlighet att investera i bolaget och nu även fungera som rådgivare var det självklart för mig att hoppa på”, säger Alexander Hannerland.

Mikael Gustafsson har de senaste 15 åren arbetat med fokus på digitala kanaler såsom hitta.se och blocket.se och har också byggt upp säljorganisationer internationellt. Han har även drivit eget säljbolag med över 50 anställda under 10 år och kommer senast från en roll som försäljningschef för ett stort mäklarbolag i Uppsala. Mikael blir nu ansvarig för affärsutvecklingen av kontorsplattformen med fokus på kommersiella fastighetsbolag samt tjänsteutbudet hos framtida kontorskunder.

”Det känns enormt motiverande att tillsammans med teamet på Tmpl få fortsätta bygga kundbasen inom kontorssegmentet samt utveckla tjänster som kommer hjälpa många lokala företag att skapa nya och fler affärer”, säger Mikael Gustafsson.

Magnus Wretbring har en lång bakgrund inom försäljning och utveckling av organisationer och verksamheter. Magnus kommer närmast från en roll som VD på en större multiarena i Uppsala och har dessförinnan arbetat 20 år i ledande befattningar inom media, bland annat som marknads- och försäljningschef på Upsala Nya Tidning och som försäljningsdirektör på Mediekompaniet. Magnus roll på Tmpl innefattar affärsutvecklingsansvar med inriktning på bostadskunder i Sverige och Norden.

“Jag ser verkligen fram emot att arbeta på Tmpl och vara med på den spännande resan som är påbörjad. Tmpl är utan tvekan ett av de mest spännande bolagen att få arbeta med och att med teknikens hjälp underlätta livet för många människor tilltalar mig”, säger Magnus Wretbring.

Mikael Gustafsson, Magnus Wretbring och Alexander Hannerland börjar sina uppdrag på Tmpl under april/maj 2020.

Henrik Svanqvist, VD, Tmpl